Full rulle

Det har gått mer eller mindre i ett sen jag kom hem. Som vanligt går det väldigt fort att fylla dagarna med saker att göra. Jag har jobbat en del, jag har hängt med Linn och finaste Albin, köpt och sålt bilar och en hel del andra grejer.

En sån här liten kan man ju inte inte älska. Så söööt!

Igår hade jag mysmorgon med Josse. Hon kom hit och vi bakade scones, käkade värsta frullen/brunschen och hade det allmänt trevligt =)

Vi får passa på att ta dom timmar vi lyckas hitta när båda har tid att ses. Både hon och jag är rätt bra på att packa våra kalendrar med saker att stå i. Sen kom mina päron och vi tog en promenad ner till Huvudsta strand där dom käkade lite lunch. Årets första utelunch (även om jag bara sällskapade och inte åt) i solen! Var lite blåsigt, men ändå väldigt väldigt skönt. Sen började dagens business. Började med att sälja Volvon, eftersom det inte gick igenom besiktningen och jag inte orkade åtgärda problemen. Sålde den till en mycket nöjd dalmas =) Efter det styrde vi kosan mot Åkersberga för att inspektera en liten Nissan Micra. Och vips så hade jag en ny bil! Är nu stolt ägare till en knallgul Micra =P Den får gå direkt på eldprovet då den ska få ta mig till Funäsdalen idag efter jobbet.

För ja, idag ska jag åka till fjälls! Jobbar till 16 och sen bär det av raka vägen till Funäsdalen där syster med familj redan är. Ska bli riktigt mysigt med några dagar i fjällen =)

Får med mig min nya leksak också!

Äntligen har jag en fungerande telefon igen! Efter fyra år med min gamla pärla var det nu dags att uppdatera sig lite. Nu har jag en telefon som faktiskt reagerar när jag trycker på nåt =)

Jaja, nu ska jag snart packa in det sista i bilen och börja bege mig mot Täby centrum för att jobba lite. Jag ska vara Täby-katten i några timmar, haha!

Hemma i Sverige igen

Jag kom hem i lördags natt. Flygresan hem gick bra, trots tidningsrubrikerna..

Var ju jätteroligt att dom hade prickat in en sån fantastisk förstasida till våran flygresa hem :) Jag sov största delen av resan så jag tyckte vi kom hem fort.

Sen jag kom hem känns det som det gått i ett. Åkte hem till mamma i söndags sen och umgicks lite med henne och hämtade min bil. Kvällen blev lugn sen då jag var helt slut när jag landade hemma i soffan sen. Avbokade dom planerna jag hade och stannade i soffan :)

Igår började dagen med att besiktiga pärlan.

Det var ingen rolig upplevelse. Dom tyckte pärlan var lite väl rostig på sina ställen. Pjolt säger jag! Tyvärr är det inte jag som bestämmer det tydligen :( Nu måste jag hitta en ny bil! Vi har en månad kvar tillsammans jag och pärlan, och bland annat en fjällenresa framför oss.

Sen var det daga för comeback i repan på Friskis igår. Fick en liten återintroduktion och det kändes bra. Var inte så mycket nytt kändes det som, men ska gå dubbelt en öppning imorgon också. Verkar finnas rätt mycket pass att ta sen, och det känns ju bra.

Nu är det daga för frukost, och sen ska jag ta en promenad till Springtime-kontoret och käka lunch med Lotta. Solig tisdag, yey!

Hemfärd

Idag är sista dagen för den här gången här nere i varma och fina Portugallien. Solen skiner idag också och jag har några soltimmar kvar att utnyttja =)

Sista natten med gänget igår blev en rolig men väldigt väldigt lång kväll. Jag kommer sova som ett barn på flyget hem, och sen inte kunna sova när jag kommer hem till sängen hemma i lägenheten. Men det är smällar man får ta.

Gårdagen var faktiskt en väldigt bra dag över huvud taget. Fina kollegan Kattis fyllde år igår!

Jag bjöd henne på lunch och sangria på stranden snäl som jag är. Vi satt där i flera timmar i solen och bara hade det gött. Man måste njuta av livet ordentligt emellanåt!

Några fler av veckans härliga människor som jag har fått jobba med.

Så här kan det se ut när det ska tas ledarbild också. Seriositeten är vårat signum. Det börjar med att Hasse försöker organisera oss så vi ska bli så snygga som möjligt på vårat fantastiska ledarfoto.

Och det gick ju faktiskt ganska bra till slut.

Tills det spårade ur, som vanligt.

Men jag gillar dom ändå. Allihopa!

Nu är det 40 minuter kvar av kontorets öppettid för idag. Sen ska jag upp på rummet och packa ihop mina sista grejer, steka en timme eller två på terrassen och sen kka lunch på Nox. Jag tycker själv att jag har planerat min dag ypperligt.

Bergspass och efterlängtad middag

Det blev hela 18km löpning för mig på bergspasset igår, och dom kändes bra. Så jäkla skön känsla när löpningen bara funkar! Är pepp på långpass nu, så kära snö, må du försvinna illa kvickt!

Jag, Hasse och Andreas gick sen till Vicius igår kväll. Äntligen! Jag älskar deras mat, den är så jäkla god! Blev som vanligt lamm med getost och honung till varmrätt, och deras to-die-for chokladfondant till efterrätt.

Jag var nöjd :)

Nu blir det frukost och sen kockar vi igång den här fredagen också.

Torsdag och bergspass

Torsdag idag och bergspass på schemat. Idag blir det inga 3 mil för min del dock, idag satsar jag på 14. Fick världens blåsa på ena stortån efter min tremilare, och den är inte helt hundra än så det känns dumt att utmana.

Annars är allt lika bra som vanligt här, dagarna rullar på fortare än vad man egentligen vill. Ikväll blir det middag på min favoritrestaurang i alla fall, underbart!

Igår var vi ett litet men tappert gäng som körde lunchwod. Det är ju helt underbart att få träna ute på stranden, med utsikt över havet och i sån värme att man kan träna i bikini. Lyx!

Nu är det dags att packa in folk i bussarna. Jag älskar torsdagarna och bergspasset!

Lunchutflykt till Spanien

Idag skulle det bli molnigt enligt väderprognosen, så vi tänkte att det var en bra dag för en utflykt. Efter förmiddagens jobb åkte jag, Kattis och Hasse till Spanien för lite lunch och shopping. Åkte till Isla Canela (aka Kanelisön) och hängde lite på stranden och käkade lunch. Molnigt var nog att ta i, var sjukt varmt och solen låg på rätt bra, men jag klagar inte :) Stranden var helt sjukt stor. Lång och bred och ja, stor helt enkelt.

Fick med mig två par jeans hem från shoppingen också. Två par jeans för €40 kändes överkomligt :)

Nu hänger vi på Nox ett tag. Lyxar till det med lite vit sangria så här innan kvällens jobb :)

Ikväll blir det middag på Infante med ett gäng ledare också. Måste ju som sagt maximera min sista tid här nere nu, för snart åker jag hem.

Ny vecka, nytt gäng

Första veckan här nere är nu avklarad. Igår var det bytesdag - ett gäng åkte hem och ett nytt kom hit. Den här veckan är det Runner's World som är värdar, men jag tror att det är lite mindre superlöparnördar här den här veckan. Inte så många ultragalningar som förra =) Idag har det varit välkomstmöte och snart öppnar vi på kontoret igen. Brukar alltid vara mest trafik här i början av veckan innan folk hittar rätt och har koll på läget.

Har varit helt fantastiskt väder idag också. Typ 25 grader och inte ett moln på himlen. Nu börjar det bli varmare på mornarna också, så morgonpromenaden på stranden börjar bli ännu härligare än vad den var tidigare.

Fredag och lördag har varit dåliga träningsdagar för min del, och istället bestått av en väldig massa ätande. Tyvärr. Dålig kombination det där. Men sista kvällen med gänget i fredags var jäkligt rolig. Jag var en av dom som blev kvar längst, dansade till typ halv tre eller nåt. Var så jäkla kul att bara släppa loss =) Det resulterade dock i en rätt trött Jossan igår, men det är smällar man får ta. Man är väl ung fortfarande, eller nåt..

Idag har jag dock varit bättre med träningen. Gick min timmes morgonpromenad, körde en lunchwod med gänget sen, och var nyss ute på en löprunda. Så idag känns det lite bättre =) Satt ute på min terrass och njöd lite av utsikten och kvällssolen ett tag efter löprundan. Det är så himla fint här!

Jag har en ganska stor terrass....

Den är väldigt välinredd också. Jag har två plaststolar och en solsäng. Solsängen har nog stått där ute sen Dackefejden ungefär, så den använder jag väldigt ogärna. Men det funkar att ligga och sola på en filt och en handduk direkt på golvet också =)

Jag är så stolt!

Idag har jag sprungit min första tremilare, och jäklar vad nöjd jag känner mig! Jag behövde det här inför maran också, den känns fortfarande som en enorm utmaning, men den känns inte lika skrämmande längre. Hade en superhärligt gäng med mig på vägen och vi tog det lugnt genom att gå i dom värsta backarna och stanna och fylla på med energi på två ställen längs vägen. Men jag har sprungit tre mil, wohoo! Mina knän höll i 28km, wohoo!

Avslutade med en våffla på Nox när jag kom tillbaka, det var jag värd!

Nu ska jag jobba nån timme och sen är det kollaps ner i sängen. Vilken dag!

Ännu en härlig dag

Mitt Nike fuelband går ju bananas här nere i jämförelse med hemma. Är inte så svårt att komma upp i rätt många fuels här, jag rör mig ju mer eller mindre hela dagarna. Idag har jag tagit det rätt lugnt och bara tagit en morgonpromenad och kört en kort wod på lunchen, och sen sprungit fram och tillbaka på hotellet och till stranden och hit och dit. Redan strax efter lunch hade jag kommit upp i lika många fuels jag typ gjorde på en dag hemma. Gött :)

Det har varit sol idag också, och när jag var nere på stranden idag så kom det en sån där härlig lyckokänsla över mig, det är så himla fint här!

Och alla härliga resenärer kämpar på, det är ett rätt schysst träningsgolv vi har här måste jag säga.

Imorgon är min plan att springa hem från bergspasset. Det är typ 28km och skulle i så fall bli längdrekord för mig. Kan behövas med tanke på att det är typ 1,5 månad till jag ska springa maran. Återkommer med resultat om hur det gick :)

En vecka till!

Tjoho, jag får en vecka till här nere i värmen! Inte direkt efter, jag kommer hem i två veckor först. Åkern er vecka 15 igen sen. Jag älskar det =)

Det var allt för nu, nu ska Hasse knäcka ryggen och nacken på mig lite innan det är dags för kvällens jobb. Sen blir det middag på japanen ikväll, denna fantastiska restaurang som jag saknat! =)

Solen skiner!

Vilken underbar dag det har varit idag! Solen har visat sig hela dagen och det har varit riktigt varmt och härligt. Jag har hunnit med en morgonpromenad på stranden, en stund med volleyboll (innan min fruktansvärt icke omtyckta handled gjorde sig påmind) och en löptur i skogen för att prova nya skorna. Och en hel del solande där emellan :) Jag är lite röd på kinderna nu ska erkännas, men jag kommer bli så brun och fin innan jag måste åka hem igen.

Så här var äventyret på stranden imorse.

Jag har en fantastisk terrass tillhörande mitt hotellrum nu också. Är man snäll mot personalen på hotellet så får man ibland vissa fördelar :)

Det här är bara utsikten från terrassen, men den är så stor så man typ skulle kunna spela kubb på den :)

Nu är det dags för några timmars jobb igen, och sen var den här måndagen slut.

Tillbaka i Portugal!

Åh vad jag trivs bra här! Kom ner igår och lugnet liksom la sig i hela kroppen. Jag älskar stranden, skogen, atmosfären. Ja det mesta här nere :) Sitter och hänger på Nox ett tag nu innan kvällsjobbet drar igång. Blir nån timmes jobb nu och sen lutar det åt alfapetkväll ikväll sen. Fantastiskt :)

Har varit lite mulet idag, men så fort solen tittar fram så blir det riktigt varmt. Ser fram emot blå himmel och strålande sol så man kanske kan sluta bli mobbad av mina såkallade vänner här i Portugallien för att man är så vit. Återkommer med bildbevis på att jag verkligen är här :)